Marcin Mokrzycki

Grafik 3D

Jestem Absolwentem Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie, gdzie ukończyłem również studia podyplomowe z grafiki komputerowej. Obecnie pracuje jako grafik 3D w Warszawie.

Mam ponad kilkunastoletnie doświadczenie w dziedzinie grafiki 3D. Na początku mojej kariery pracowałem jako freelancer, nawiązując owocną współpracę z architektami wnętrz, producentami mebli oraz firmami z branży małej architektury. Obecnie pracuję na stanowisku grafika 3D w jednej z warszawskich firm zajmujących się produkcją różnego rodzaju produktów wspomagających sprzedaż, w tym POS-ów. W mojej pracy przykładam ogromną wagę do detali, terminów i ustaleń, co zyskało zaufanie moich klientów.

Dążę do ciągłego rozwoju i poszerzania swojej wiedzy w obszarze grafiki 3D, a także jestem otwarty na nowe wyzwania. Ta dynamiczna dziedzina wymaga stałego doskonalenia i nauki.

W swojej pracy wykorzystuję program 3Ds Max, wspierany popularnym silnikiem renderującym VRay. W procesie postprodukcji korzystam także z oprogramowania Adobe: Photoshop, co pozwala mi osiągać wysoką jakość i profesjonalizm w moich projektach.

Wizualizacja 3D – jak powstaje

Etapy tworzenia wizualizacji architektonicznej:
  • Pierwszym krokiem jest import otrzymanych rysunków technicznych AutoCAD (pliki DWG) do środowiska  programu 3D.
  • Na podstawie projektu architektonicznego (rzutów, przekrojów) powstaje trójwymiarowy model budynku i/lub jego wnętrza.
  • Kolejnym krokiem jest tworzenie mniejszych modeli 3D wyposażenia wnętrz  jak np.  meble, AGD, akcesoria i/lub elementy zewnętrznej aranżacji. Jeśli jest taka możliwość to modele mogą być importowane z gotowych bibliotek modeli 3D.
  • Na powstałe trójwymiarowe obiekty nakładamy odpowiednie materiały z teksturami, których parametry decydują m.in. o tym, jak powierzchnie obiektów odbijają i rozprowadzają światło.
  • Dodajemy oświetlenie do naszej sceny, naturalne oraz sztuczne. Następnie ustawiamy w odpowiedniej pozycji kamerę.
  • W ostatnim etapie wykonujemy tzw. „render„ czyli komputer dokonuje kolejnych obliczeń: definiuje światła, powierzchniom obiektów  nadaje odpowiedni kolor i fakturę, określa cienie rzucane przez obiekty, załamanie i rozpraszanie światła itd. Otrzymany w ten sposób render podlega jeszcze obróbce w post produkcji, gdzie można skorygować otrzymaną wizualizację 3D.