Marcin mokrzycki
Grafik 3D
Jestem Absolwentem Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie, gdzie ukończyłem również studia podyplomowe z grafiki komputerowej. Obecnie pracuje jako grafik 3D w Warszawie.
Grafiką 3D zajmuję się już od kilkunastu lat. Na początku doświadczenie zdobywałem jako freelancer, nawiązując współpracę m.in. z architektami wnętrz, producentami mebli czy małej architektury. Obecnie pracuję na stanowisku grafika 3D w jednej z Warszawskim firm zajmujących się produkcją POS-ów i wszelkiego rodzaju produktów wspomagających sprzedaż.
Wiem jak istotne potrafią być detale oraz dotrzymywanie terminów i ustaleń, dlatego profesjonalnie podchodzę do każdego tematu zdobywając tym samym zaufanie swoich klientów.
Ważnym aspektem dla mnie jest poszerzanie swojego doświadczenia ,oraz swojej wiedzy o kolejne umiejętności. W związku z tym, że Grafika 3D jest dość rozległą dziedziną i obejmuje szereg zagadnień ciągle uzupełniam swoją wiedzę i jestem otwarty na kolejne wyzwania.
W swojej pracy wykorzystuję program 3Ds max wraz z silnikiem renderującym VRay. Natomiast przy obróbce post produkcyjnej korzystam popularnego Photoshopa.
Wizualizacja 3D – jak powstaje
Etapy tworzenia wizualizacji architektonicznej:
- Pierwszym krokiem jest import otrzymanych rysunków technicznych AutoCAD (pliki DWG) do środowiska programu 3D.
- Na podstawie projektu architektonicznego (rzutów, przekrojów) powstaje trójwymiarowy model budynku i/lub jego wnętrza.
- Kolejnym krokiem jest tworzenie mniejszych modeli 3D wyposażenia wnętrz jak np. meble, AGD, akcesoria i/lub elementy zewnętrznej aranżacji. Jeśli jest taka możliwość to modele mogą być importowane z gotowych bibliotek modeli 3D.
- Na powstałe trójwymiarowe obiekty nakładamy odpowiednie materiały z teksturami, których parametry decydują m.in. o tym, jak powierzchnie obiektów odbijają i rozprowadzają światło.
- Dodajemy oświetlenie do naszej sceny, naturalne oraz sztuczne. Następnie ustawiamy w odpowiedniej pozycji kamerę.
- W ostatnim etapie wykonujemy tzw. „render„ czyli komputer dokonuje kolejnych obliczeń: definiuje światła, powierzchniom obiektów nadaje odpowiedni kolor i fakturę, określa cienie rzucane przez obiekty, załamanie i rozpraszanie światła itd. Otrzymany w ten sposób render podlega jeszcze obróbce w post produkcji, gdzie można skorygować otrzymaną wizualizację 3D.